Klant staat centraal bij jeugdgezondheidszorg
Uitgegeven op 20-02-2018 om 17:51  |  link  |  bewaar  |  print

Jeugdgezondheidszorg scoort een ruime 8 bij klanttevredenheidsonderzoek Hollands Kroon

Klanten (ouders/verzorgers) die in 2017 het consultatiebureau van Jeugdgezondheidszorg GGD HN in Hollands Kroon hebben bezocht, waarderen het contactmoment met een 8.2! Dit is gebleken uit het klanttevredenheidsonderzoek dat is gehouden onder klanten die het consultatiebureau bezoeken met hun kind(eren). De GGD is blij met het behaalde resultaat en trots op haar medewerkers. Door het houden van klanttevredenheidsonderzoeken kan de GGD de klant nog beter centraal stellen. Het onderzoek is mede gehouden op verzoek van de gemeente Hollands Kroon (Incluzio).


Waarom vindt het klanttevredenheidsonderzoek plaats?
Door het houden van een klanttevredenheidsonderzoek verkrijgt de GGD inzicht in de ervaringen en wensen van haar klanten. Door hier op in te spelen en te verbeteren, kan de GGD de klant (nog beter) centraal stellen. Periodiek houdt de GGD een algemeen klanttevredenheidsonderzoek onder haar klanten. De gemeente Hollands Kroon (Incluzio) heeft in 2016 de GGD verzocht om periodiek een onderzoek uit te voeren specifiek gericht op klantbeleving bij de afdeling jeugdgezondheidszorg.

Resultaten klanttevredenheidsonderzoek
Aan het klanttevredenheidsonderzoek hebben 427 klanten meegewerkt. Zij beoordeelden de jeugdgezondheidszorg in de gemeente Hollands Kroon gemiddeld met een 8.2. Beoordeeld zijn de thema's: ontvangst, persoonlijk contact, bereikbaarheid, informatie tijdens bezoek, gehoord voelen, openingstijden, wachttijden, afspraak maken, hygiëne locaties en privacy. Het rapport is in te zien op de website van GGD HN/Publicaties/KTO.

Opzet klanttevredenheidsonderzoek
Klanten van drie verschillende consultatiebureaus (Anna Paulowna, Middenmeer en Nieuwe Niedorp) in Hollands Kroon hebben door middel van het beantwoorden van 10 ervaringsvragen de diensten van de GGD beoordeeld. Na het consult werden klanten verzocht om aan het onderzoek mee te werken. Dit deden zij via een IPad geplaatst op een zuil in de wachtruimte van het consultatiebureau. Het onderzoek vond plaats in de periode van mei t/m oktober 2017.

Hoe nu verder?
Het klanttevredenheidsonderzoek in de gemeente Hollands Kroon keert periodiek terug. GGD HN gaat nader onderzoeken of de gehanteerde onderzoeksmethode ook kan worden ingezet op de overige jeugdgezondheidszorg-locaties.
(advertentie)
(advertentie)
Occasions
Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic
€ 13.345,-

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Style Bi-Tone
€ 21.495,-

Algemeen nieuws: