Gewijzigde dienstverlening Wonen Plus Welzijn
Uitgegeven op 16-12-2020 om 12:22  |  link  |  bewaar  |  print

Door de aangescherpte coronamaatregelen van de landelijke overheid ziet Wonen Plus Welzijn zich genoodzaakt om de dienstverlening aan deze maatregelen aan te passen. In elk geval duurt dit tot en met 18 januari 2021.

Het zijn lastige en moeilijke tijden, waarin wordt verwacht dat we mee bewegen met wat de huidige situatie voorschrijft. Wonen Plus Welzijn gaat vooral zoveel mogelijk uit van het 'ombouwen van de dienstverlening' in plaats van afbouwen. Het is heel belangrijk dat we contact met elkaar houden, de verbondenheid blijven voelen en aandacht voor elkaar hebben. Ook wanneer dat telefonisch, op afstand of digitaal moet gebeuren, organiseren we dat met en voor elkaar.

Hoe ziet de dienstverlening eruit tot in elk geval 19 januari 2021?

Wat wel doorgaat met inachtneming van de maatregelen die al gelden:
• De dagbestedings-activiteiten voor mensen met dementie in OC Schagen en OH Wieringen blijven open.
• Werkleerbedrijf De Factorie (op indicatie) in Schagen blijft in bedrijf.
• De maaltijdbezorging blijft zoals gebruikelijk plaatsvinden.
• De boodschappendienst gaat door.
• Alle telefonische servicepunten blijven bereikbaar of worden doorgeschakeld naar een centraal punt. Het verzoek is om niet fysiek langs te komen.

Wat niet doorgaat of op een alternatieve manier wordt aangeboden:
• Alle bezoekers van Doet en Ontmoet bijeenkomsten van Wonen Plus Welzijn en soortgelijke (ontmoetings-)bijeenkomsten worden persoonlijk benaderd. Alternatieve vorm van contact houden (bellen, telefooncirkels, beeldbellen e.d.) wordt aangeboden. Voor kwetsbare bezoekers kunnen naar behoefte alternatieve, besloten activiteiten georganiseerd worden door beroepskrachten. Dit altijd in overleg en op afspraak.
• Alle cursussen, bijeenkomsten, activiteiten e.d. van andere partijen in WPW-locaties, kunnen niet plaatsvinden.
• Sportactiviteiten, vanuit WPW georganiseerd, gaan niet door.
• Geen activiteiten en koffiedrinken in de gemeenschappelijke ruimtes van de woonzorglocaties van Wonen Plus Welzijn. Ook daar wordt samen met de bewoners naar alternatieven gezocht om contact te houden.
• Persoonlijk vervoer kan niet worden uitgevoerd.
• Er worden geen tuinklussen of praktische klussen aan huis gedaan .
•Er vinden geen fysieke huisbezoeken door vrijwilligers plaats .

Alle diensten met persoonlijk contact waarin mensen thuis worden bezocht (administratie, huisbezoek, voa, e.d.) worden omgezet in telefonisch contact en via beeldbellen. Daarin kunt u op een aangepaste manier contact met vrijwilligers houden. Dit kunt u aanvragen via de servicepunten. In specifieke, urgente situaties kan op aanvraag een beroepskracht langskomen voor hulp of ondersteuning.

Dit is een globale schets van hoe de dienstverlening van Wonen Plus Welzijn er tot nader bericht uitziet. Bij urgente situaties kunt u altijd met de beroepskracht naar een alternatieve oplossing zoeken en de servicepunten blijven bereikbaar. Kom niet langs, maar zoek telefonisch of via de mail contact.
Er is extra aandacht voor kwetsbare abonnees, klanten en deelnemers van de groepen en bekijken in noodsituaties wat gedaan kan worden.

Digitaal zijn er nieuwe mogelijkheden om toch in contact te blijven met anderen. Zo is het mogelijk om een tablet in bruikleen te krijgen. U kunt aansluiten bij de digitale ontmoetingen via Skype zoals het 'Kopje thee met WPW'; bij 'ActiviteitOnline' en het Matchcafé. Ook aansluiten bij een telefooncirkel behoort tot de mogelijkheden.
Neem vooral contact op als u hier meer over wilt weten, bij wilt aansluiten of misschien zelf ook actief in wilt zijn.

De verscherpte maatregelen kunnen, juist in deze tijd van het jaar, zwaar vallen. Bij vragen: aarzel niet om contact op te nemen. De medewerkers doen hun uiterste best om alternatieve oplossingen te vinden zodat ze toch het contact blijven houden en er kunnen zijn voor wie ze nodig heeft.

Aarzel niet om contact op te nemen bij vragen of als er zaken onduidelijk zijn. Ook wanneer u zelf nog twijfelt of het gezien uw persoonlijke situatie wel verstandig is om vrijwilligerswerk te doen, dan is daar alle begrip voor.
Wilt u contact opnemen? Bel 0224-273140 of mail info@wonenpluswelzijn.nl.Contact is ook mogelijk via de mail van uw lokale Servicepunt (zie de pagina Op stap).
Meer informatie vindt u op www.wonenpluswelzijn.nl.

De medewerkers wensen u Goede Feestdagen toe en een Voorspoedig en Gezond 2021.
(advertentie)
(advertentie)
Koop uw mooiste plaatjes op Fotohenkjan.nl!
Occasions
Te koop BMW Z3 Roadster 1.9
€ 6.199,-

Toyota Prius 1.8 Hybrid Dynamic BSN
€ 9.245,-

Algemeen nieuws: