Lancering Zuiderzeebier met PubquizUitgegeven op 15-04-2021 om 17:51 |
link |
bewaar |
printENKHUIZEN - Tijdens de Nationale Museumweek 2021 lanceert het Zuiderzeemuseum zijn 'eigen' Zuiderzeebier met een online Pubquiz. Het museum heeft twee Zuiderzeebieren laten brouwen in samenwerking met twee bierbrouwers rond het IJsselmeer, Het Brouwdok uit Harlingen en Brouwerij Stijl uit Almere. Beide bieren zijn geïnspireerd op de Zuiderzeegeschiedenis.
Proef de smaken van Zeebodem Saison en Suker Surep Dubbel met de bierborrelbox, die van 15 tot en met 25 april exclusief verkrijgbaar is via de
webshop van het museum. Op zondagmiddag 25 april wordt de introductie van het Zuiderzeebier feestelijk gevierd met de gratis online
Must See Pubquiz.
Zeebodem Saison (links) en Suker Surep Dubbel (rechts) - foto Madelon Dielen
Het Zuiderzeemuseum wil met dit bierproject microbrouwerijen rond het IJsselmeer inspireren tot het ontwikkelen van een uniek Zuiderzeebier. Het concept is afkomstig van Foodcurators; zij stelde vier inspiratiekisten samen rondom de thema’s schaarste, smaken, functionaliteit en het veranderende landschap. Ieder thema is vertaald naar concrete aanknopingspunten, waarmee steeds een ander onderdeel van de Zuiderzeegeschiedenis proefbaar kan worden gemaakt. Bekijk hieronder de video over de totstandkoming van het Zuiderzeebier.
Must See pubquiz
Ter ere van de tentoonstelling Must See organiseert het Zuiderzeemuseum op zondag 25 april vanaf 16:30 uur de gratis online Must See pubquiz.
Meer informatie op de pagina
Op stap.