Actie de Branding voor War Child groot succesUitgegeven op 24-07-2018 om 12:29 |
link |
bewaar |
printDEN OEVER - Afgelopen periode werkte Daltonschool de Branding aan het Kernconcept Macht en Regels. De onderbouw koos voor het thema Piraten en de bovenbouw voor het thema Oorlogskinderen.
Ter afsluiting van dit concept en het schooljaar werden er optredens in het Vikingschip verzorgd. De avond startte met een vertelpantomime met piraten van Unit 1, waarna de eindmusical werd opgevoerd door Unit 2. Deze musical stond ook in het teken van oorlogskinderen.
Een tijdreis bracht ons langs verschillende periodes van oorlog, waarbij steeds een licht werd geworpen op hoe kinderen in deze oorlogen leefden. Van kinderarbeid in de fabrieken, tot de ons wel bekende Anne Frank
(foto) in de Tweede Wereldoorlog.
Met diverse acties werd geld opgehaald voor het goede doel: War Child. Een welbekende organisatie die zich inzet voor oorlogskinderen. Met een opbrengst van wel 450 euro. Een groot succes!