Inwoners ergeren zich aan ambtenarenUitgegeven op 30-03-2018 om 10:07 |
link |
bewaar |
print(INGEZONDEN BERICHT)
Gemeenten en ambtenaren moeten beter gaan communiceren en actiever leren luisteren. Inwoners ergeren zich hier flink aan. Vooral ergernis over ambtenaren die niet altijd deskundig lijken om een probleem op te lossen, scoort hoog. Ook vinden burgers het vervelend dat ze vaak niet weten waar ze aan toe zijn. Inwoners zijn kritisch geworden en geven de overheid een magere voldoende.
Men zal zich sterk moet maken voor betere communicatie tussen de burger en voor het sneller oplossen van problemen. Ook hulp bieden aan speciale groepen zoals kinderen (in het verkeer), ouderen en sociaal zwakkeren is belangrijk. De gemeenten moeten meer actief luisteren en niet alleen met zichzelf bezig zijn.
Velen ergeren zich aan het gebrek aan deskundigheid bij de ambtenaren. Mensen vinden dat het vaak ook lang duurt voor je een reactie krijgt op een vraag. Het is daarnaast frustrerend dat er onvoldoende begrip is voor persoonlijke situaties. Mensen willen het liefst ook zelf bepalen op welke manier zij contact leggen met de gemeenten.
Niet alle inwoners nemen actie om hun onvrede over het contact te melden. Het wordt 'te veel gedoe' gevonden.
Co Kamst