Samenwerking Nelon Racing en Lesley ten Tusscher op tilUitgegeven op 25-03-2014 om 08:42 |
link |
bewaar |
printSTROE - Na een lange winterstop begint volgende maand het wegraceseizoen voor Nelon Racing. Helaas heeft motorcoureur Joey Rispens aangegeven niet meer actief te gaan racen. Dit besluit betreurt maar respecteert Nelon Racing bij monde van Nels Lont. Gelukkig is er ook goed nieuws te melden, een samenwerking met Lesley ten Tusscher lijkt nabij.
De 23 jarige Lesley ten Tusscher wil dit jaar doorbreken in de top van het klassement van de 600 Supersport, het ONK (Open Nederlands Kampioenschap).
Joey Rispens is aan het einde van het vorige seizoen twee keer zwaar ten val gekomen. Privé en maatschappelijk vond hij het niet verantwoord om zijn carrière nu voort te zetten.
"Zonder de valpartijen had het er misschien heel anders uitgezien. Joey was op weg naar de derde positie in het eindklassement. We moeten zijn keuze respecteren. Veel sponsoren en fans hebben het wel moeilijk gehad met dit besluit." zegt fotograaf en media-man van het team Henk-Jan Wittink.
Nels Lont:
"Niet getreurd, we zoeken verder en hebben inmiddels eerste besprekingen gevoerd met Lesley ten Tusscher van Erison Racing, een jongeman die ik al jaren goed kan en niet tegen een verregaande samenwerking aankijkt. Nu zijn wij druk bezig met de voorbereidingen richting de seizoenstart. Zo gauw er meer te melden valt hoort u van ons". Ook zijn er besprekingen met andere coureurs om plaats te nemen op de Honda van Nelon. Deze zal mogelijk ingezet worden in de strijd om de OW-Cup. Lesley heeft al aangegeven om te gaan strijden in de eredivisie van de motorsport, het ONK. Wij ontvingen bijgaand artikel over de nieuwe coureur van Nelon Racing.
Lesley ten Tusscher blijft een optimist.
De aanhouder wint, is een gevleugelde uitspraak in moeilijke tijden. En de dure gemotoriseerde sport verkeert in moeilijke tijden. Vraag het motorcoureur Lesley ten Tusscher, 22 jaar en al een paar seizoenen hard werkend om door te breken in de Supersport 600. Over een paar weken gaat hij naar Barcelona en neem twee gastteams mee om de kosten te delen. Met de Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging volgen er nog een paar trainingsdagen op het circuit van Navarra. En alles gebeurt low budget, want de koek is op. Creativiteit is het toverwoord voor de start van het nieuwe seizoen, laat staan om het af te kunnen maken. “Het is jammer dat de goede klassering van vorig seizoen uiteindelijk verloren ging door wat domme pech. Maar we hebben een goed seizoen gedraaid en hopen daarmee toch nog wat sponsors over de streep te trekken.” De Almelose motorcoureur stapte vorig jaar over van Honda naar Suzuki en monteert daar dit seizoen Pirelli-banden onder. “Een belangrijk detail. Want dit type sluit beter aan op de gedragingen van de Suzuki. Vandaar.” Blijft alleen de vraag hoe de vijftig tot zestig setjes banden voor een heel seizoen bekostigd worden. “Dat is de grootste kostenpost. We beginnen gewoon aan het seizoen en hopen met een nieuwe fanclub en acties nog wat sponsorgelden te genereren. Alles moet low budget, maar dat geldt inmiddels voor bijna iedereen in de motorsport.”De tweede plek afgelopen seizoen in Hengelo had de opmaat naar zijn doorbraak in de Supersport 600 moeten worden. Dat liep echter anders. “Tot ver in de competitie was het gat met de leiders klein. Er had een podiumplaats ingezeten. Op het moment dat je denkt, nu gaat het de goede kant op, komt er toch weer een kink in de kabel. Kleine technische problemen gooide behoorlijk roet in het eten. We reden voor het eerst op de Suzuki en zo’n eerste seizoen gaat altijd gepaard met een paar kinderziektes. Die zijn er nu uit. In Barcelona gaan we 10 en 11 maart snelheid opdoen. En van 14 tot en met 16 maar trainen we in Navarra waar de puntjes vervolgens op de i worden gezet. Bondscoach en oud-coureur Barry Veneman is daar ook aanwezig en we zullen ongetwijfeld nuttige tips van hem krijgen met al zijn ervaring op hoog niveau.”Ten Tusscher is een doorbijter. Waar de economische malaise afhakers tot gevolg heeft, gaat hij door. Topsport, want dat is de motorsport met dagelijkse kracht- en conditie trainingen, combineert hij met werken in het familiebedrijf Erison Motoren op Twentepoortwest en een hb0-studie Commerciële Economie. “En tussendoor doen we van alles om toch vooral maar te kunnen blijven racen.”