Stuurgroep neemt besluit servicepunten Hollands Kroon
Uitgegeven op 28-06-2011 om 18:00  |  link  |  bewaar  |  print

HOLLANDS KROON - De stuurgroep heeft ingestemd met het advies van de werkgroep DIA om drie servicepunten acht uur per week (ochtend/middag of middag/avond) open te stellen voor burgers en bedrijven. Vanuit de servicepunten kunnen de tien meest gevraagde producten worden geleverd voor inwoners van de nog te vormen gemeente Hollands Kroon.

De exacte locaties zijn nog niet bekend. In de strategische visie is door de gezamenlijke raden bepaald dat, vanaf 2012, in de voormalige gemeenten servicepunten beschikbaar komen.
De meeste inwoners komen slechts één keer in de drie tot vijf jaar bij de gemeente. In de nieuwe gemeente Hollands Kroon kunnen inwoners straks terecht bij de servicepunten voor de top tien meest gevraagde producten.

Deze producten zijn, na onderzoek bij andere fusiegemeenten, door de werkgroep geselecteerd;
• paspoort/identiteitskaart;
• rijbewijs;
• uittreksel GBS/attestatie de Vita;
• verklaring omtrent het gedrag;
• aangifte van verhuizing (geen vestiging vanuit het buitenland, of eerste inschrijving);
• legalisatie van handtekeningen;
• aanvraag akte burgerlijke stand (wordt toegezonden vanuit de hoofdvestiging);
• afspraken inplannen voor ondertrouw en huwelijk en eventueel naturalisatie;
• uitnodiging/garantverklaring;
• waarmerken diploma’s uittreksels.

Het is opvallend dat deze top tien vooral producten zijn van de afdeling Burgerzaken. Voor producten en/of diensten met betrekking tot de Wmo moet maatwerk worden geleverd. Hierbij wordt zoveel mogelijk geprobeerd om de burger thuis te bezoeken voor een juist advies. Begin juli wordt meer bekend over de uitwerking van de servicepunten, zoals de inrichting.
Naast de servicepunten wordt het KCC (Klant Contact Centrum) hét loket waar alle producten en diensten van de overheid worden geleverd. Het KCC wordt ondergebracht in de tijdelijke centrale huisvesting in Anna Paulowna. Het uitgangspunt is om in de komende jaren de inwoner primair diensten te verlenen via het digitaal loket en secundair via het fysieke loket. Dit betekent dat de focus wordt gelegd op de digitale dienstverlening. Het komende half jaar wordt hard gewerkt aan het verder uitrollen van concrete uitwerking van de servicenormen, de inrichting van de werkprocessen en de openingstijden.
(advertentie)
Actueel...
16-04-2024 Start sloop Henricus school en judogebouw
16-04-2024 Dodelijk slachtoffer bij ongeval op Afsluitdijk Den Oever
16-04-2024 Thalia Kids naar scouting in voorbereiding musical plus ontmoeting met schrijfsters
16-04-2024 Raadsvergadering vervroegd
15-04-2024 Film (G)een Wieringer Eiland festival 2024
15-04-2024 Asieldier van deze week, kat Blacky
15-04-2024 Nieuwe bus voor Omring
15-04-2024 Gezocht
15-04-2024 Oproep aan alle oud leden van voetbalvereniging Succes
15-04-2024 Dodenherdenking zaterdag 4 mei 2024
15-04-2024 Organisatie kijkt terug op succesvol festival
15-04-2024 Programma en uitslagen v.v. Wiron
15-04-2024 Brilstand bij Succes 1; winst voor het tweede
15-04-2024 Programma en uitslagen v.v. Succes
14-04-2024 GV DOS Den Oever turnsters hebben zich geplaatst voor de finale teams en individueel
14-04-2024 Uitslagen Skuuf An
13-04-2024 De Wieringermeer, ingezonden artikel
13-04-2024 Zangers gezocht, De Gesmeerde Kelen zijn nog niet inclusief...
13-04-2024 Overleden mevrouw Rotgans - Ypma
13-04-2024 (G)een Wieringer eilandfestival 13 en 14 april 2024
12-04-2024 Trien van de Gest wint de gouden baton
12-04-2024 Kerknieuws
12-04-2024 Sgeit je rijk
12-04-2024 Opvang asielzoekers Wieringerwerf
12-04-2024 Europa Kinderhulp
12-04-2024 Gerard Hille neemt afscheid van de Gesmeerde Kelen
12-04-2024 Nipte zege voor Succes tegen De Koog
12-04-2024 Overleden de heer Klaaren
11-04-2024 Hoogste punt bereikt eerste fase nieuwbouw Laan Bloijs van Treslong
11-04-2024 Hollands Kroon zet met samenwerking in op aanpak van woonoverlast
(advertentie)
Occasions