Veiling VV Succes ten bate van nieuwe tribuneUitgegeven op 09-10-2013 om 10:08 |
link |
bewaar |
printHIPPOLYTUSHOEF - Zoals velen weten staat v.v. Succes aan de vooravond van een belangrijk jaar. Ten eerste bestaat onze club op 17 mei 2014 al weer 90 jaar wat in het weekeinde van 23, 24 en 25 mei uitgebreid gevierd gaat worden. Ten tweede zijn er de vergevorderde verbouwplannen van ons complex, die komend seizoen hun beslag moeten krijgen. Onder de bouwactiviteiten valt ook het realiseren van een nieuwe tribune. Ten bate hiervan houdt de jubileumcommissie van VV Succes een heuse veiling op 22 maart. Zowel particulieren als bedrijven kunnen kavels aanbieden, die door de bezoeker gekocht kunnen worden. De winst op de kavels gaat in zijn geheel naar de nieuw te bouwen tribune.
De Locatie en datum: De locatie van deze veiling is in Café de Harmonie. In eerste instantie zou deze veiling in november van dit jaar plaatsvinden. Echter, omdat er nog altijd niet volledige inzicht is wanneer de start van de bouw echt plaats gaat vinden, is besloten om de veiling te verplaatsen naar maart volgend jaar. Dan is er ook meer duidelijkheid. Een ander voordeel om de datum te verschuiven is dat het evenement nu ook in het jubileumjaar valt. Bovendien geeft het particulieren en bedrijven meer bedenktijd om een passende kavel aan te bieden waarop geboden kan worden door de bezoekers van de veiling.
Wie kan een kavel indienen: In principe kan ieder die dat wil een kavel aanvragen om iets te verkopen. Particulieren kunnen bijvoorbeeld een zelfgemaakte appeltaart, een avondje gourmetten of een geheel verzorgt ontbijt op bed aanbieden om maar iets te noemen. De bedrijven zullen naar verwachting hun gebruikelijke koopwaar aanbieden. En dan valt er nog te denken aan verenigingen en instanties die verschillende ‘doe dingen’ kunnen aanbieden, zoals cursus stijldansen, bootcamplessen, acteerlessen of wadlopen en al wat je maar meer kunt bedenken.
Particulieren en verenigingen dienen zich zelf aan te melden. Alle bedrijven die in het bestand van Succes staan zullen worden aangeschreven via een brief die eerdaags de deur uit gaat. Ook kan men zich nu al wenden tot de jubileum commissie in de persoon van Kees Koorn E-mailadres: cn.koorn@quicknet.nl
Welke kavels zijn er onder meer: Omdat de start van de kavels nog maar net begonnen is is het nog een beetje koffie dik kijken wat we allemaal kunnen verwachten. Maar een kijkje op internet bij veilingen van andere verenigingen leert ons dat het aanbod op zo’n avond heel erg divers kan zijn. Zoals in boven genoemde punt beschreven kunnen de kavels uiteenlopen van een gebakken appeltaart tot aan een rondvlucht boven Wieringen. Kavels als een stedentrip naar een Europese hoofdstad of een voetbaltrip naar Barcelona leggen ook in de mogelijkheid. We hebben inmiddels alle ere en eerste divisie BVO’ s aangeschreven of zij eventueel ook artikelen willen leveren voor de veiling.
Wie mogen er allemaal bieden op de veiling: Iedereen- lid of geen lid van vv Succes- mag bieden op de kavels. Het eerste uur van de veiling is uitgetrokken voor de jeugd. Kinderen mogen- uiteraard onder toeziend oog en met goedkeuring van een volwassene- een bod doen op de artikelen. Daarna is het de beurt aan de volwassenen zelf. Zij kunnen zowel individueel als per groep een bod doen op een kavel. Een bod uitbrengen als groep kan bijvoorbeeld voorkomen als er een ballonvlucht voor acht personen zich als kavel aandient. En zo zijn er wellicht meer van dit soort groepsactiviteiten waarop geboden kan worden.
Wie zorgt ervoor dat alles eerlijk en ordelijk verloopt: Uiteraard gaat degene die het hoogste bedrag biedt met de koopwaar aan de haal. De gedegen veilingmeester Dorus Rasch, zorgt ervoor dat alles in goede banen geleid wordt. Verder is er een afgevaardigde van een notariskantoor aanwezig om er op toe te zien dat alle regeltjes rondom zo’n veiling strikt nageleefd worden.