Rabobank Schagen-Wieringerland: verrassend dichtbij
Uitgegeven op 20-02-2012 om 16:33  |  link  |  bewaar  |  print

HOLLANDS KROON - (ADVERTORIAL) ‘Van verzekeren tot sparen. Wij adviseren onze klanten op een persóónlijke manier.’


Corina Rotgans (l) en Trudy de Boer (r): We weten wat klanten beweegt en juist daarom kunnen we gericht en persoonlijk adviseren. Of het nu gaat om verzekeren, betalen, sparen of lenen.’

Een gesprek over wat je als klant bezighoudt. Over je wensen en behoeften. Gewoon, een
persoonlijke ontmoeting op kantoor of aan de keukentafel. Met een adviseur die de tijd voor je neemt. Kan dat anno 2012 eigenlijk nog? Zéker wel, zo benadrukken de adviseurs van
Rabobank Schagen-Wieringerland. ‘Wij gaan juist voor een zuiver persoonlijke benadering. Want hoe meer je over een klant weet, des te beter kun je adviseren,’ ervaart Trudy de Boer, adviseur Verkoop & Service. Trudy, haar directe collega Corina Rotgans en accountmanager Bedrijven Johan Boersen over de kracht van persoonlijk advies.

Een drieluik
‘Het grote voordeel van werken bij een lokale bank is dat je midden in de samenleving staat,’ vertelt Corina Rotgans. ’Wij kennen onze klanten en de klanten kennen ons. Mensen die overdag de bank bezoeken, ontmoet je later in de winkel of tijdens het sporten.’ We weten wat klanten beweegt en juist daarom kunnen we gericht en persoonlijk adviseren. Of het nu gaat om betalen, sparen, lenen of verzekeren.’ Trudy de Boer vult aan: ‘Bankzaken blijven mensenzaken. Als een klant bijvoorbeeld wil sparen, brengen we eerst in kaart voor welk doel er wordt gespaard. Gaat het om een aanvulling op het pensioen? Of is er een ander doel? Vervolgens kunnen we de klant doorverwijzen naar een collega die over alle gewenste specifieke kennis beschikt. Dat is ook onze kracht: wij hebben op elk gebied financiële specialisten in huis.’ Of het nu gaat om verzekeren, sparen of hypotheken.’


Johan Boersen is gespecialiseerd in de agrarische sector en visserij. Van deze specialisatie profiteert de klant.

Ervaringen delen
Zo is Johan Boersen gespecialiseerd in vooral de agrarische sector en visserij. ‘Dat heeft alleen maar voordelen voor de ondernemer,’ vertelt hij. ‘Je bouwt een specialisme op en verzamelt ervaringscijfers waarvan de klant profiteert. Als een visser een scheepsmotor wil laten reviseren, terwijl ik van andere klanten weet dat vernieuwen uiteindelijk meer rendement oplevert, deel ik die ervaring.’ Johan vertelt verder dat hij klanten graag voorziet van een totaaladvies: ‘Want alle bankzaken hebben uiteindelijk met elkaar te maken. Het is de ultieme uitdaging om al die zaken op elkaar
te laten aansluiten. Daarbij geldt: hoe beter je iemands situatie kent, des te meer je voor een klant kunt betekenen. Ik bezoek ondernemers ook steevast op het bedrijf. Zo krijg je de beste indruk van wat een klant doet. Het praat makkelijker. Daarnaast kost het ondernemers minder tijd. Ze lopen vanuit de stal of bedrijfshal zo de keuken binnen om vervolgens, onder het genot van een kop koffie, de zaken door te nemen.’

Weten wie iemand is
Ook Trudy en Corina maken graag tijd voor een persoonlijk adviesgesprek: ‘Klanten waarderen dat, zeker in tijden waarin alles al zo snel gaat. Bovendien zijn veel bankzaken te belangrijk en persoonlijk om snel af te handelen. Natuurlijk zijn er bancaire producten die je online kunt regelen, maar al die andere zaken vragen om persoonlijke aandacht en nazorg. ’ Wij kúnnen ook niet anders dan persoonlijk zijn, want onze klanten zijn niet anoniem,’ zegt Trudy. ‘Wij weten wie iemand is, wat er speelt en gaan daarin mee. De wortels van onze bank en onze medewerkers zijn verankerd in de samenleving. Dat blijkt overigens ook uit het feit dat een deel van onze winst terugvloeit naar de lokale samenleving. Dit gaat in de vorm van bijvoorbeeld sponsoring of één van onze fondsen.’

Een blijk van waardering
Corina werkt al 29 jaar bij de Rabobank, Trudy 14 jaar en Johan 15 jaar. Nu we toch graag persoonlijk worden: wat vinden ze eigenlijk het meest aantrekkelijk aan hun baan? Johan: ‘Het feit dat je klanten verder helpt en adviezen geeft waar ze iets mee kunnen. Nu én later.’ Trudy: ‘Als ik na kantoortijd iemand tegenkom die mij iets over een verzekering vraagt of meldt dat zijn betaalpas niet meer werkt, voelt dat als een stukje erkenning. Dat maakt mijn baan extra leuk.’ Corina, ten slotte: ‘Laatst kwam een oudere dame, die we hadden geholpen bij het pinnen, met iets lekkers de bank binnen. Dat hóeft natuurlijk helemaal niet, maar het is wel een blijk van waardering.’

Wilt u ook een persoonlijk gesprek met één van de adviseurs van Rabobank Schagen-Wieringerland? Maak dan een afspraak via (0227) 50 50 50.
Meer informatie? Kijk op www.rabobank.nl/sw
(advertentie)
(advertentie)
Formido. Haal meer uit je huis.
Poll:
De vernieuwde dijk van de haven in Den Oever vind ik...
Mooi
Lelijk
Moet er even aan wennen
  
Occasions
Mitsubishi Outlander 2.0 invite plus
€ 4.495,-

Te koop Toyota Avensis Wagon 2.0D Business
€ 7.895,-

Wieringer historie:
Den Oever Hofstraat - Klik op de foto voor een grotere versie en meer informatie...